( Rapidsite社 カスタマーセンターの掲載記事 より翻訳 ) 2003.10.16 木曜日 9:18 AM 本日 10/16 木曜日 早朝 4:30 (日本時間 同日 17:30) において、私たちは 3ヶ月に一度の定期的な 電気系統の テストを行いました。 しかしながら そのテストの後半に、電力会社からの 電気供給を貯めている UPS(無停電)システムの スイッチがハードウエアー的に エラーを起こしました。 おおまかな時刻として 同5:15AM (日本時間 18:15) ころまで 電気系統は 保ちましたが、この後 この米国ボカラトン・データセンターの全体が電源ストップ におちいりました。 同 8:20AM (日本時間 21:20)ごろ 弊社の電気技師と エンジニアの努力により、問題を起こしたハードをバイパスし、 復旧する事に成功しました。それにより順次 データセンター のサービスラインが 復旧してゆきました。 以上のような状況でございました。 今回のトラブル 誠に申し訳ありませんでした。 深くお詫び申し上げます。 (以下原文コピー) ---------------------------------------------------------------- Thursday, October 16, 2003 at 09:18:44 (EDT) On Thursday, October 16th at 4:30 ET we conducted our quarterly power test. Our UPS system activated, however, at the end of the test when commercial power was restored there was a hardware failure in our electrical switching system. The UPS system powered our Boca Raton Data Center until approximately 5:15 ET. Electricians and engineers were working on the system immediately and at 8:20 ET we were able to bypass the hardware failure in the electrical switching system. The data center and servers are back on line and our System Administration staff is in the data center ready to address any server issues. We apologize for any inconvenience this may have caused. ----------------------------------------------------------------