< メール 配送遅延に関する 質問への回答 より > (概略の翻訳) 送信者: Christopher Miller 宛先: HyperSystems Corp. 件名 : Re: [IDS-5971154] email delay at ******* 日時 : 2003年10月15日 11:33 皆様もよくご存知のように、インターネットには スパムが 増加の 一歩を辿っています。 私たちは日夜 EMail の処理速度を上げる為に ハードの増強に 勤めております。がしかし スパム業者たちは 常に新たな方法を 使い 我々のメールボックス中から 世界中に 目がけて 迷惑メールを 送り続けています。 私たちのメールサーバーは 内部的に メールを処理しながら、 外部的な処理では、悪戦苦闘しております。 というのは 外部的な処理とは、 外の プロバイダーの メールサーバー に対して メールを送信する作業でして、 これは その相手の メールサーバー との共同作業で 初めて行える 事なのです。 たとえば 相手のメールサーバーが 一時作業が忙しく 送信を要求を (一時) 拒否してきたとします。 (これを リ・キュー と呼びま す) そうすると 弊社の メールサーバーは 一旦そのメールを 保持し 何時間か 後に、 また再送しなければ なりません。 もちろん 私共は スパム に対して アンチプログラムを持っております。 ただ これらは 「イタチ ごっこ」 でして、また新たな アンチシステムの構築の 必要性に迫られております。 これらを解決する為に 現在 短いスパン の 解決法と 長いスパン の解決 の両面から作業を進めております。 皆様が 直面していらっしゃる 非常に深刻な問題を 理解しているつもりです。 この度の 問題に対して 深くお詫び申し上げます。 問題は 約2日前から始まりました。 この問題の迅速な解決に 尽力を尽くします。が、根本的な解決には まだ 時間がかかります。 1、2週間以内に解決できるよう 努力します。 技術サポート クリス、M (以下原文) 送信者: Christopher Miller 宛先: HyperSystems Corp. 件名 : Re: [IDS-5971154] email delay at ******** 日時 : 2003年10月15日 11:33 Hello Eiji Hamano, Thank you for contacting technical support. --------------------------------------------------------------------- The customer of ******** has several CGIs. Some of them are "Form and Email". But they have a problem now. The emails are not delivered. ( delay ! ) --------------------------------------------------------------------- Case # IDS-5971154 As I'm sure you are aware there has been an increasing amount of spam being sent across the internet. While we have invested in faster hardware to process email and daily modify our list of fields to block, today's spammers are using new methods to deliver unsolicited e-mail into the inboxes of e-mail users world-wide. Thus, many defenses that are designed to combat the spam epidemic are in a constantly evolving state. While our mail servers are handling the email flow inbound we are struggling on the outbound delivery. Our ability to deliver is based upon other ISP's ability to receive. As their mail servers become overburdened processing email, mail that we are trying to deliver gets rejected and re-queued. Due to re-queuing of messages rejected by other ISP's, over mail box quota messages, email forwarding and bounced messages our outbound mail queues quickly fill up and delay the delivery of email. As stated earlier, we have employed several spam defenses, but we realize that we must take our anti-spam efforts to a new level. With that goal in mind, we are now working on both short term and long term solutions we can implement to provide you with the most efficient and reliable email system. We understand the difficulties that you are experiencing due to this recent and unprecedented rise in spam. And we apologize for any inconvenience that this situation may have caused you. We are pursuing additional anti-spam initiatives and hope to implement a short term solution with one to two weeks. Please don't hesitate to let me know how I can assist further. Regards, Chris M. Technical Support 以上